ראש המל"ל: "יגיע הרגע בו יצטרכו לעשות חשבון נפש"

    פנחס בן זיו No Comments on ראש המל"ל: "יגיע הרגע בו יצטרכו לעשות חשבון נפש"

    ראש המל"ל הנגבי: "ביידן הנחה לצייד את צה"ל בכל מה שצריך, זאת הנחייה מאוד חיונית". לדבריו: "נתניהו הנחה לברר את הכשלים השונים, אינספור אנשים יצטרכו לעשות חשבון נפש כיצד חשבו שהחמאס ירתע מללכת לטירוף הזה. נושא האחריות עוד יבחן". הנגבי איים: "אם המערכה תפתח מצפון – לבנון לא תראה יותר כפי שהיא נראית היום. לא בטוח שהיא תראה כפי שהיא נראתה לפני 50 שנה"

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המל"ל צחי הנגבי אמר היום במסיבת עיתונאים בתל אביב כי "גם ראשי ממשלה לשעבר יצטרכו לבדוק כיצד חשבו שחמאס יירתע", בהתייחסו לשאלת אחריותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן בתפקידו ב-13 השנים האחרונות, למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

    "יגיע הרגע שכולם יעסקו בו, ראשי ממשלה לשעבר והנוכחי, ראשי הצבא, שרי ביטחון. אינספור אנשים ודאי יצטרכו לעשות חשבון נפש כיצד חשבו שהחמאס יירתע מללכת לטירוף הזה שהביא על עצמו, נושא האחריות ייבחן", הוא אמר.

    "מהרגע הראשון הבנו שהיו כשלים", אמר הנגבי, "רה"מ הנחה לברר את הכשלים האלה בהקשר הטקטי המיידי כדי שזה ישרת אותנו בלחימה, אבל יגיע הרגע שזה ייבדק לעומק. כל השאלות יצופו. כולנו נצטרך להיות במצב שבו נשיב על שאלות. כרגע המשימה העליונה של רה"מ, של הנהגת המדינה שהיום מאוחדת מאי פעם, היא להמשיך ולנצח במערכה זאת, שלא תהיה קלה ותהיה בה הקרבה, אבל ננצח בה עד אחרון היעדים שקבענו לנו"

    הנגבי התייחס לביקורו בישראל של נשיא ארצות ג'ו ביידן: "ראיתי בעיתון כותרת שהתייחסה לביקור של ביידן כאל חיבוק דב. אני חושב שזו אמירה שגורמת עוול, הנשיא מגיע לחבק אותנו – לא חיבוק דב, אלא חיבוק טוב, חיבוק אוהב. חיבוק לכל משפחה שאיבדה לפני 10 ימים את משפחתה. גם אנחנו בממשלה, ועד אחרון האזרחים, נקבל את הנשיא בחיבוק ובהוקרת תודה. אסביר על מה אנחנו מודים: הנשיא האמריקני הורה לקדם לעברנו במהירות שיא כוח ימי אדיר, ולמקם אותו מול לבנון ומול איראן. נושאת המטוסים השנייה, הגדולה בעולם, פורד, בדרכה למפרץ הפרסי. לא רק באמירות הפומביות שלו, אלא גם שלא בפומבי, הוא מבהיר לאויבים שלנו שאם יעלה בדעתם להצטרף למתקפה נגד ישראל – תהיה כאן מעורבות אמריקנית. ישראל לא תהיה לבדה".

    על הניסיונות של חמאס למנוע מתושבי צפון הרצועה להתפנות דרומה, הוא אמר: "חמאס מנסה להשתמש בהם כמגן אנושי, על ידי כך שהוא מקריב את האוכלוסייה האזרחית. אנחנו מאמינים שלא ירחק היום שבו האוכלוסייה תפנה את האזור, ככל שהמערכה תלך ותתעצם".

    ראש המל"ל נשאל על מצבם של החטופים, על רקע הסרטון ששוחרר אתמול מעזה ובו נראית מיה שם. "כפי שאתם יודעים, מתקיים מאמץ משמעותי בהובלת ראש הממשלה, ובהנחיית תא"ל גל הירש, קודם כל כדי לייצר תמונת מצב הכי ודאית ובהירה שאפשר. לכן הדברים לצערנו בתוך הערפל הזה מתבהרים, אבל עדיין יש בה מקומות מעורפלים. נתניהו הנחה את כל המערכות, כמובן גם הצבאיות וגם המדיניות, להעביר לעולם את המסר הזה – שנושא שחרור החטופים הוא בבת עינו לא נוותר עליו".

    הנגבי התייחס למתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפוני, ואמר: "אנחנו לא אומרים שלבנון אחראית, במובן הזה שאין למעשה לבנון שהכרנו בעבר. לבנון איבדה את יכולת השליטה בגורלה. החיזבאללה למעשה תפס את לבנון ואת המדינה כבת ערובה של האינטרסים של העדה השיעית ואיראן. אם המערכה תפתח מצפון, לבנון לא תיראה כפי שהיא נראית היום. שר הביטחון אמר שנחזיר אותה לתקופת האבן, זה בדיוק מה שיקרה".



    0 תגובות